lördag, november 06, 2004

Skvaller

En del information vet man inte riktigt vad man ska göra av.

Det senaste skvallret i Stockholm, till exempel, är att toksnygga unga konst-kritikern på Expressen, Natalia Kazmierska, har blivit ihop med mediokre författaren Per Hagman.

Jag har ingen aning om det är sant. Har inte varit i närheten av Stureplan på 10 år. Här i Vasastan är det liksom lite mer vuxet, städat, etablerat och finkulturellt. Vasastans motsvarigheter till paret ovan är ju Jessica Gedin och Pål Hollender, eller kanske Tove Lifvendahl och Fredrik Erixon, vad nu allt det ska betyda.

Viss information vet man inte vad man ska göra med, som sagt.

Det är som när jag upptäckte att Expressens heta ledarskribent Anna Dahlberg är en hängiven showdansare i salsa-gruppen Mambosisters. Vad göra? De här lättklädda bilderna bara skrek efter att visas. Då blev jag tvungen att konstruera ett sammanhang där jag kunde peta in en länk om Anna Dahlbergs hobby. Så jag skrev att Anna skulle kunna bli en ny Ann Coulter. De har ju redan samma stylist, liksom. Kolla på den här bilden på Ann Coulter, och jämför.

Jag hade visst mer rätt än jag trodde. I gårdagens ledare refererar Dahlberg till Coulters senaste bestseller "How to talk to a liberal (if you must)". Det vore kul om de närmade sig varandra rent stilistiskt, och inte bara utseendemässigt, också.

Vad ska man ta sig till med all kunskap, liksom?

Som den här artikeln om min favorit Zaida Catalán, till exempel. Som även renderade en norsk rewrite. När ska jag få användning för det? Kanske skulle man bjuda henne på middag?