fredag, mars 02, 2007

Sug på den, Torekull

Jag kan inte låta bli att tycka att det är kul att kommunalrådet på Lidingö, Paul Lindquist, börjar blogga - bara för att han blev så förbannad på Bertil Torekulls debattinlägg i DN.

Lindquist skriver i ett mejl:

Som så många andra har jag nu bestämt mig för att börja blogga. Den spark jag behövde för att komma igång fick jag av Bertil Torekull, en gång legendarisk chefredaktör men numera valsar han runt ute i yttrandefrihetens gråzon.

Hans påhopp på Carl Bildt för att denne kommunicerar direkt med människor och inte låter sig filtreras av en massmediaelit blev helt enkelt droppen som fick bägaren att rinna över. När ledande publicister som Torekull och även Expressens kulturchef ifrågasätter det demokratiska i att en förtroendevald får tala till punkt då är man farligt ute.
För att ytterligare understryka har han döpt bloggen till Lidingö - Sverige - Världen.

Vilket ju påminner om något...