söndag, oktober 30, 2011

"Må Allah döda honom"

Den 15 oktober skrev jag om den nya svenska sajten Islâm Qur'ân Sunnah och den unge man - han kallar sig Abu Salman – som står registrerad som ägare till densamma.

Detta har fått Abu Salman att reagera i ett tämligen långt inlägg på Facebook. Den 26 oktober skriver han (mina fetningar):

"Salam Ualeikom wa Rahmatulahi wa Barakatuh

Jag söker skydd hos Allah från satan den utstötte.

Bröder/systrar i Islam jag har sett en blogg vars hemsida är http://gudmundson.blogspot.com/.

Jag har aldrig tidigare sett denna blogg och har ingen aning om vad syftet med den är, förns nu för kanske 1½ timme sen då jag fick ett samtal från en broder som sa att mitt namn var upplagt där. Mitt namn, min ort och mitt födelesår har lagts upp av denna horunge på hans blogg vilket chockerade mig om jag ska vara helt ärlig.
Han har skrivet en hel del strunt mina bröder/systrar och jag vill därmed avvisa och motsäga ALLT som han skrivit om mig i denna text, och anledningen till det är för att jag ska behöva slippa få ett samtal från både polisen eller SÄPO.

Bismi Allah.

1.) ”En ny svensk islamisk sajt har sett dagens ljus. Islâm Qur'ân Sunnah är förvisso ännu inte färdigbyggd, men att döma av det som presenterats kommer den att hålla en låg profil.”

Som ni kanske känner till bröder och systrar har våran broder Islam Quran Sunnah tänkt att starta en ny hemsida vars innehåll kommer omfatta kunskap om Islam på både engelska och svenska. För att driva en hemsida mina bröder/systrar så krävs ett domän, detta kan kosta allt ifrån 50-500kr eller mer. Jag vill börja med att skriva att jag INTE är ”Islam Quran Sunnah”. Vi är två olika bröder och vi har bara haft kontakt genom Facebook och har utvecklat en bra kontakt mellan varandra. Jag har aldrig heller träffat honom personligen. Denna avgift i detta fall låg på 250kr om jag nu inte minns fel. Denna summa pengar är en hel del för våra svältande bröder och systrar i t.e.x. Somalia, men i jämförelse med hur mycket man kan tjäna som t.ex. bussförare är inte det en stor summa pengar.

Denna avgift kunde han be en annan broder betala eller så kunde han själv göra det, men pga hans godhet ma sha Allah och omtanke för sin broder som han älskar för Allahs skull ville han att jag skulle betala den för att få belöning hos Allah in sha Allah. Tänk er mina bröder och systrar, denna hemsida kommer vara till stor nytta för både muslimer och icke-muslimer, belöningen i att driva och utveckla denna hemsida är stor, och Profeten s.a.w. sa att den som startar något gott vilket leder till att andra drar nytta av det har en del av denna belöning, så av ren logik och vilja att göra min Skapare nöjd så accepterade jag att betala denna avgift, UTAN ATT TVEKA.

Mer än så har jag inte gjort mina bröder/systrar, denna kaffir och grisätare gudmundson har målat upp denna sida som en rekryteringsajt för bröder som vill kriga i Afghanistan. Det är en enkel dawah hemsida som sprider sanningen oavsett om icke-muslimerna och hycklarna bland muslimerna ogillar det. Jag har ingen aning om vad som publiceras där, det enda jag fick var nöjet av att betala denna avgift alhamdulilah.

2.) ”På Facebook hyllar han den nu döde al-Qaida-imamen Anwar al-Awlaki och postar videoklipp som manar till heligt krig.”

Bröder/systrar, jag kan vara ärlig här, jag älskar Jihad Fisabeelilah och jag anser att alla som kämpar för att upphöja Allahs ord, establisera Allahs sharia, hjälpa dem förtryckta muslimerna och våra systrar som våldtas är sanna män av denna förnedrade ummah som förtjänar att försvaras med ord så gott det bara går. Jag kan klistra in och visa er hundratals hadither på statusen av en som krigar för Allahs skull, men jag har varken tid eller utrymme för att skriva sådant här och nu. Jag vill endast motsäga denna gris som falskt anklagar mig för att vara någon sorts farlig och blodtörstig terrorist som vill rekrytera bröder till krig.

3.) ”och i vänkretsen ses kopplingar till några av Skandinaviens mest extrema islamister.”

Här syftar han på en broder som heter ”Mohyeldeen Mohammad”. Det finns en grupp som heter ”Unga muslimer i Fisksätra”, där skrev en syster att en broder är i akut behov av boende. Eftersom jag är en broder så är det ju självklart att jag ställer upp för en broder som är i akut behov av hjälp, så jag skrev öppet till denna syster att han kunde ta kontakt med mig och så skulle jag hjälpa honom så gott jag kan. Jag kan lova er att jag bara lärt känna denna broder nyligen, knappt 2½ vecka. Jag har sen den första dagen jag träffat han lyckats hjälpa honom med att hitta någonstans att bo alhamdulilah, jag har ALDRIG tidigare vetat vem han var och varken träffat han för den delen. Det är bara efteråt, efter att jag träffat honom som jag fick veta vem han verkligen var, och missförstå mig inte, han är en bra broder ma sha Allah. Men denna kaffir verkar måla upp bilden av att jag och han har något sorts hemligt nätverk på gång, att han kommit till Sverige för att ställa till med problem, hahaha, denna broder är här för att han hittat ett bra jobb alhamdulilah och för att han ska gifta sig snart in sha Allah, INGET MER!!!

4.) ” Värt att notera är också hans öppna skryt med att han nyss har varit i Irak, där han har köpt uniformskläder.”

Jag var på semester i hemlandet i norra Iraq för att hälsa på alla mina släktingar och kusiner och för att jag även spenderade 3 veckor av Ramadhan där alhamdulilah. Det fanns en broder som undrade om jag och han hade samma storlek, han verkade vara intresserad av att köpa dem militäruniformer som jag då hade köpt, detta var genom FB på min wall. Denna kaffir verkar få folk som läser det han skrev att tro att jag krigat nere i Iraq och sedan köpt dessa uniformer för att starta krig här i Sverige eller för att jag sparat dem för ett annat syfte. Jag köpte dem för att jag helt enkelt älskar militär kläder, completely normal enligt mig, det finns ju punkare som har 2 meter långt spetsigt hår, så det är inget märkvärdigt med att jag ville köpa sånna uniformer.

Det var allt från min del mina bröder/systrar. Hoppas att allt är klart och tydligt, annars är det bara ställa frågor på kommentars rutan in sha Allah. Vill även ta mig tiden och försvara min broder vid namn Mohamoud Jama, som jag inte känner, men som enligt denna kaffir surfat och kollat på porrsidor. Jag kan förstå att han måste skämmas grovt just nu vilket vi alla ska göra i en sådan situation, men mina kära bröder/systrar, låt oss tro gott om varandra. Våran salaf sa att om vi ser något från en annan broder/syster som vi inte gillar att vi då ska komma på 70 ursäkter för denna muslim, och om vi inte förmår att komma med en enda ursäkt så ska vi åtminstone säga att denna broder har en ursäkt men att vi inte känner till den.

Därför vill jag skriva att vi inte ska dra slutsatser nu, denna broder kanske har syskon som kollat på denna hemsida, han har kanske bröder i Islam som vart hemma hos honom som kollat på sånt, eller så har kanske någon gäst kollat på sånt medans han inte varit hemma eller så har kan kanske råkat trycka på en länk som ledde till att han kom fram till den hemsidan, det finns många ursäkter som vi kan komma på för honom och vi bör ta dem alla som en legitim ursäkt in sha Allah.

Jag vill även be om ursäkt för mitt grovspråk längts upp men jag är riiiktigt arg just nu. Jag har varken problem med polisen eller mukhabarat(SÄPO, underrättelsetjänsten) alhamdulilah och dem har aldrig behövt ringa mig alhamdulilah, men denna smutsiga gris verkar vilja skapa problem för mig, må Allah döda honom, Allahuma Amin."

[...]

Kheir in sha Allah, det finns många bröder och systrar i vår Ummah som går igenom RIKTIGT TUFFA prövningar, och detta ser jag bara som en prövning från Allah, det är bara att bita ihop, göra duah, sätta sin tillit hos Allah, handla utmed Quran wa Sunnah och helt enkelt acceptera denna del av mitt öde, både det goda likaså det onda. Detta är kanske något som Allah vill för mig så att jag blir starkare i min tro och iman och Allah vet bäst. Ta varje prövning som en motgång som ska göra dig starkare in sha Allah, genom att vi klarar våra prövningar blir vi bättre muslimer och klarar vi inte dem blir vi sämre muslimer aodubillah.

Allah säger: Do men think that they will be left alone on saying, "We believe", and that they will not be tested?. Surah Ankabut, vers 2.

En annan sak mina bröder och systrar, jag har lärt mig en läxa från det här och jag, eran svaga broder i Islam vill ge er alla ett råd. Gillar ni Jihad och gillar ni Usama ibn Laden osv så ok, men skrik inte ut det på gatorna, lägg inte upp Jihad material på eran FB och om ni har det så ta bort ALLT och lägg aldrig upp något sånt igen. Vi måste vara smarta in sha Allah, vi måste jobba mer och snacka mindre och enligt mig så är dem flesta som lägger upp Jihad material på FB ”attention seekers”, det är inte många av dessa individer som skulle våga åka ner och göra det som dem ser på alla videoklipp på mujahideen osv.

Jag har nästan alltid sagt och trott att jag inte kommer få problem och att jag kan lägga upp hur mycket Jihad material som jag vill på både FB och på andra hemsidor, prata om Jihad så mycket jag vill, diskutera om Jihad hur mycket jag vill, och sedan aldrig få ögonen på mig och inte få problem, och flera bröder har gett mig rådet att hålla min stora mun och alhamdulilah bara nyligen i det verkliga livet har jag ändrats en hel del men jag glömde bort FB och kolla vad som drabbade mig.
Allah säger: “whatever of evil befalls you, is from yourself…”[al-Nisa’ 4:79].

Nu finns mitt namn, födelseår och vart jag bor på en kaffirs blogg, en blogg som hela Sverige kan läsa och ta del av. Ni kan förstå hur mycket baktal som kommer drabba mig och hur mycket rykten som kommer spridas, men kheir in sha Allah, dessa individer förlorar bara på att öppna sin mun och snacka om saker som dem har noll kunskap om.

Lär er av mitt misstag och sluta vara dumma i skallen, var smarta och handla mer och prata mindre.

Peace and prayers be upon our master Muhammad, upon his family, his companions, and all they who prove loyal to him.
PS: Sajten ifråga, Islâm Qur'ân Sunnah, tycks ha lagts på is. Innehållet på vilket min artikel baserades är i skrivande stund borta från webbplatsen.