fredag, oktober 08, 2004

Folkpartiets innersta


Herregud.

Det är väl ingen utbredd fetisch. Men ändå. Den som undrar hur det känns att bli våldtagen av två folkpartister har sitt livs chans just nu.

Jag har precis lyssnat på Mikael "Prinsen" Trolins kampsång för folkpartismen och nykterheten, och jag vet inte om jag ska gråta eller kräkas. Jag har inte känt mig så oren och kränkt sedan jag hörde kronofogderappen som Skattemyndigheten tvingade några skolbarn att utföra för några år sedan.

Mikael "Prinsen" Trolin alltså. Låten heter "Man kan ragga brudar utan sprit", och innehåller, bortsett från det lögnaktiga textinnehållet, dessutom vokala insatser av riks-tråkmånsen Gabriel Romanus, som ju vigt sitt liv åt att hindra vuxna medborgare från att ha kul, främst från sin position som systembolagschef men även som folkpartistisk riksdagsman.

Lyssna!

Det gör ont i hela kroppen, men det är ändå i psyket det sätter sig hårdast. Det är en sällsam känsla att skåda folkpartismens mörka hjärta.

Visst. Det kanske ska tilläggas att det är IOGT-NTO som ligger bakom singelsläppet. Men det är folkpartisterna Trolin och Romanus som är skyldiga.

På hemsidan som marknadsför skivsläppet berättar upphovsmannen.

- Jag blev själv misshandlad av tre berusade personer på Stureplan i Stockholm sommaren 2000. Nu vintern 2005 ska jag opereras i handleden på grund av detta som hände på fem sekunder för fem år sedan, säger Mikael "Prinsen" Trolin.

Undrar varför, Trolin. Undrar varför.

IOGT-NTO bjuder också på fest:

Missa inte RELEASEPARTYT för "Man kan ragga brudar utan sprit"!

Tisdagen den 12 oktober kl 11.30
IOGT-NTO:s lokal vid Klara Kyrka (Klara Södra Kyrkogata 20)

Herregud. Så undrar de varför ungarna knarkar...

(Tack för tipset, Billy )