måndag, augusti 13, 2007

Lästips

Johan Ingerö - den bästa och roligaste svenska politiska bloggaren - går igång på sitt gamla Liberala Ungdomsförbund med anledning av ett pressmeddelande.

Det är släppt i samband med Pride och konstaterar att Jonas ska kunna byta namn till Camilla, att man inte ska behöva vara bosatt i Sverige för att få genomgå könsbyte här samt, och nu kommer vi till min favorit, att man ska ha rätt att behålla sina könskörtlar efter operationen i fråga.

Missförstå mig inte. Jag motsätter mig inte något av ovanstående. Men jag hade väntat mig lite mer av min gamle arbetgivare. Typ något som faktiskt förändrar samhället i någon riktning och faktiskt utmanar någonting. Man behöver inte direkt vara Hercule Poirot för att lista ut hur Luf har kunnat försvinna från rampljuset.

De organisationer som en gång betraktades som helt underlägsna Luf i såväl politisk som medietaktiskt know how, Kdu och Cuf, kör däremot på med tydliga och glasklara budskap på sina sidor. Kdu slåss för min rätt att sätta mina barn i friskolor och Cuf vill sänka mina skatter. Luf nöjer sig med att ta strid för mina könskörtlar om jag till äventyrs skulle få för mig att byta, f´låt, korrigera kön.