onsdag, november 07, 2007

All work and...

Jag försummar släkt, vänner och bloggen för jag har skadligt men roligt mycket att göra. En del av vad jag gör blir dock synligt även för andra.

På tisdagkvällen deltog jag i panelen i KG Bergströms program Rakt på där Jan Björklund intervjuades. Klippet finns på svt-webben.

I dagens SvD skriver jag om att det inte alls är säkert, vad tidningarna än påstår, att Hillary Clinton är nästa president. Av en mängd anledningar. En som inte fick plats: det sägs ibland att Rudy Giuliani inte går hem hos kristna högern, men ärligt talat, är det någon som tror att den kristna högern hellre skulle vilja se Bill Clinton åter fingra på cigarrförrådet i ovala rummet?

Luddigheten i Clintons resonemang är som skräddarsydda för att tilltala opinionsbildare som drömmer om en bättre värld och blundar för de realiteter som tyvärr möter oss dagligen.
Igår skrev jag för övrigt också om Kd:s höstkampanj. Men mest har jag varit uppslukad av Gregory Clarks utmanande historieskrivning A Farewell to Alms. Oupphörligen fascinerande. Jag ska försöka beröra den till helgen.