söndag, september 05, 2004

Shaariah

Det är som bekant inte bara nazisterna som är rasister. Tyvärr.

Efter min text om den till Sverige knutne talibanen som SÄPO missade fick jag e-post från signaturen Shaariah. Det krävdes inte lång brevväxling innan judehatet kröp fram.

Från: "Shaariah"
Till: gudmundson
Rubrik: Vad vill du?
Datum: 03/09/2004

Ville bara fråga vad ditt syfte är med att vara inne och snoka på noor.se

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

From: gudmundson
To: Shaariah
Sent: Friday, September 03, 2004 9:04 AM
Subject: Re: Vad vill du?

Hej!

Kul att du hör av dig! Du frågar efter mitt syfte med att läsa på Noor.se. Mitt syfte är naturligtvis att få kunskap. Och jag tyckte att Noor gav en spännande inblick i hur en viss grupp muslimer resonerar. "Tyckte" skriver jag därför att jag just fått veta av signaturen "al_ansar_shariah" att mitt konto har blivit spärrat. Och det var ju tråkigt.

Det vore bra om ni inte var så hemlighetsfulla, tycker jag.

Vänliga hälsningar,
Per Gudmundson

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Från: "Shaariah"
Till: gudmundson
Rubrik: Re: Vad vill du?
Datum: 04/09/2004

Hej!!

Jag tycker att du visar klart och tydligt vilka åsikter du har om Islam och muslimer om man läser det du har skrivit båder i denna artikel om den sk Talibanen och dina tidigare skriverier.
I dina ögon så är vi alla terrorister och nu antaglingen också barnmördare.
Synd att ni sväljer allt som media skriver.
Om du är uppriktigt intresserad av Islam så förstår jag inte värför denna smutskastning av inlägget som Abu Usama skrev på forumet.
Vad är det du söker kunskap om?
Har du frågor som berör Islam så får du fråga, men forumet noor är ett forum för muslimer, så du får söka din kunskap på annat håll.

/ Shaariah

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

From: gudmundson
To: Shaariah
Sent: Saturday, September 04, 2004 10:34 AM
Subject: Re: Re: Vad vill du?

Hej igen!

Jag tycker verkligen inte att alla muslimer är terrorister! Och så har jag heller inte skrivit. Däremot är påfallande många terrorister muslimer.

Därför tycker jag att det vore bra om mer sansade och moderata muslimer, som ju också tycker bra om demokrati och illa om terrorism, kunde hjälpa till och hålla lite koll på de våldsbenägna. Ungefär som tidningen Expo håller koll på de svenskar som dras till nazismen.

Vidare har jag på intet sätt "smutskastat" "Abu Usama". Det klarar han så bra själv. Han skriver ju i var och varannat debattinlägg, på mer öppna forumet Sindbad exempelvis, hur glad han blir när oskyldiga mördas, och hur bra det vore med teokratisk diktatur. Och det har jag skrivit om.

Jag har frågor som berör islam, men som inte direkt är frågor av teologisk natur. Jag undrar exempelvis om det finns fler svenskar, eller tidigare boende i Sverige, som åkt för att delta i krig eller terrorism och vilka de är. Jag undrar om det sker pengainsamling i Sverige till förmån för detta och hur den i så fall är organiserad. Jag undrar om det i Sverige förekommer värvning till terrorgrupperna i mellanöstern och Asien och hur det i så fall går till. Ja, du förstår mitt intresseområde.

Men nu förstår jag att Noor är till för muslimer (skriv det i FAQ på Noor.se, förresten, så att det inte uppstår fler misstag!), så jag ska inte plåga er med mina frågor där.

Trevlig helg!
Per Gudmundson

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Från: "Shaariah"
Till: gudmundson
Rubrik: Re: Re: Vad vill du?
Datum: 05/09/2004

Hej!

Bara en Jude vore dum nog att tro att du kommer att få svar på dina frågor. Prova med Säpo dom kan kanske hjälpa dig.