måndag, oktober 09, 2006

Regeringsbögarna

Jag tänkte att jag skulle gnälla lite på pressen som gjort stort nummer av att vi fått in en HBT-person i regeringen, och alltså menat den öppet homosexuelle Andreas Carlgren. Jag tänkte gnälla för att pressen därmed tycks glömma nye migrationsministern Tobias Billström, som definierar sig som bisexuell med flickvän. Men det har redan uppmärksammats, till exempel av bloggaren Per Westberg, så jag slapp.

Men jag måste ju notera att den regeringsbildare som alltså offentligen avfärdat alla tankar på kvotering lyckas med alla kvoteringsivrares våta dröm: möjlig överrepresentation av HBT-personer. Så kan det gå när kompetens är ledord.

Men kvoteringsälskarna lär väl istället börja gnälla på bristen på öppna HBT-personer av kvinnokön eller utländsk härkomst.