tisdag, november 07, 2006

För Brysselresenären

Henrik Alexandersson har äntligen hävt ur sig ett par krogtips för den som av någon anledning hamnar i Bryssel. Och det handlar om både frukost och middag, mat och dryck.

På tal om öl, skall vi inte glömma SchackbarenGreenwich – på Chatreuxgatan nummer 7. Här har klockan stått stilla sedan ett par sekelskiften tillbaka. Vid de flesta borden sitter folk och spelar schack, men det är på inget sätt obligatoriskt. Ett besök på muggen, en trappa ner, ger starka Flykten från New York-vibbar...
Läs alltihop på den här länken.

Jag själv har bara varit där ett par dagar, men kan väl tillägga att jag också omedelbart föll för schackstället Greenwich som jag bara råkade flanera förbi. Andra ställen jag minns att jag älskade vid första anblick var lilla hålet i väggen Au Daringman och stora klassikern Falstaff.