torsdag, januari 18, 2007

Grattis...

Sverigedemokraterna om Mona Sahlin som ny partiledare:

"Jag kan inte göra annat än att ge dessa socialdemokrater mitt fulla stöd i frågan. För om det är någon socialdemokratisk partiledare som kan komma att gynna Sverigedemokraterna, så är det just Mona Sahlin. Det är min fasta övertygelse. Jag menar nämligen att Sahlin är totalt oduglig, och är övertygad om att hon kommer att öka väljarflykten från partiet, vilket inte minst Sverigedemokraterna kommer att tjäna på. Under flera diskussioner i valrörelsen med socialdemokratiska väljare, inte minst bland gruppen pensionärer, märkte jag nämligen att kritiken mot Sahlin stundtals var mycket stark, inte minst beroende på hennes ovanligt naiva syn på invandring och islam. Jag har förstått att det är så på flera håll i landet."

Richard Jomshof, chefred. SD-Kuriren.

"Precis som Richard Jomshof tidigare skrev i sin blogg är valet av Sahlin något som vi, sverigedemokrater, kommer att tjäna mycket på. Jag är övertygad om att avskyn mot Sahlin är stark inom en stor del av den socialdemokratiska väljarkåren. Det är den erfarenhet jag har fått när jag varit ute på gator och torg och samtalat med människor. Dessa kommer vi att se till att fånga upp."

Björn Söder, partisekreterare.