torsdag, augusti 16, 2007

Rockgymnasium till Elvis Minne

Idag är det trettio år sedan Elvis dog. Om man nu tror på det, alltså.

För att fira tänkte jag starta ett rockgymnasium här på bloggen. Applikationen SplashCast ger ju användaren ett par tv-kanaler till sajten, och tidigare har jag ju samlat politik i en kanal, så varför inte samla musik i en annan?

Jag tänker mig formatet tre låtar på ett tema, så att varje program håller sig runt tio minuter. Och eftersom jag är arkeologiskt intresserad kommer det här inte att bli senaste hitsen. Det här kommer att vara nåt för den som gillar att leta sig bakåt i historien. Och så slänger jag in lite reklamfilmer också. Så välkomna till första upplagan av Three Strikes. Den handlar om knark, för Elvis hette ju Aaron, och Aaron skrev så bra om det i Expressen häromdagen, och det är ju inte bara i reggaen man knarkat. Det var värre på femtitalet, som Jerzy Sarnecki skulle sagt.

Add Rock'n'Roll Hi School to your page